Wat je moet doen voor een miljoen
9 van de 10 startups haalt nooit een miljoen omzet. Het geeft maar aan hoe moeilijk het is om voorbij je eerste tractie te groeien. Twee van onze early stage klanten is dat dit jaar wél gelukt!
Vijf keer ben ik een bedrijf gestart. Slechts één daarvan is voorbij de één miljoen omzet gegaan. Ik weet dus heel goed hoe moeilijk het is. Dat wist ik ook toen we met Bitz & Snoek een jaar geleden startte bij een startup in de wereld van digitale toegankelijkheid. Er was nog geen ton omzet en de toenmalige solo-founder kon er maar een klein deel van zijn tijd aan besteden. We zochten mee naar een dedicated co-founder en waren dolblij toen we die vonden. In nog geen jaar tijd heeft hij een team opgebouwd van 15 bevlogen collega’s, klanten als ASML, ASR en Omroep MAX bediend, en is er alle ruimte en voedingsbodem om in 2025 nog veel verder te groeien.
Afgelopen januari gingen we ook bij een huurwoningplatform aan de slag. Een enigszins vergelijkbare case. Ook hier werkte het product al op kleine schaal, er was steady omzet, maar was er geen team die met volle focus aan het bedrijf werkte. We besloten een ervaren marketeer te zoeken en in te zetten op zowel groei in Nederland als daarbuiten. Zes maanden verder is de omzet meer dan verdubbeld, is het platform ook live in Londen en is diezelfde marketeer inmiddels vast onderdeel van het kernteam.
Alles wat je aandacht geeft, groeit. Aristoteles zei dit meer dan 2300 jaar geleden, zonder zich te beseffen dat veel van onze klanten vandaag de dag met dit simpele principe rammetje mooie resultaten zouden boeken.