Hoe we met samen met Amber Music een nieuwe strategie in gang hebben gezet

En de nieuwe co-founder Wessel hebben aangehaakt…

Sinds onze oprichting roepen we dat we de meest uiteenlopende portfolio aan bedrijven willen bouwen en Stef laat daarbij regelmatig vallen dat hij heel graag een keer iets in de muziekindustrie zou willen doen. Dus toen Jim en Rogier van Amber Music begin dit jaar besloten met ons te gaan werken, waren we erg in onze nopjes.

Het muzieklabel richt zich op distributie en pitching naar streamingplatforms en heeft inmiddels al meer dan 300 artiesten getekend, waaronder OGENE, Jaïr Faria, Tessa June, Krystl, Lucas Hamming en Leonie Meijer.

Sinds de oprichting in 2023 kwam Jim zo nu en dan op de koffie om te sparren over de strategie. Meerdere malen kwam het idee bovendrijven om het team uit te breiden met iemand die zou gaan mee-ondernemen. Op die manier zouden Jim en Rogier zich kunnen richten op het hart van de business, namelijk de beste nieuwe artiesten tekenen en bouwen aan de toekomst van het label, terwijl de nieuwe compagnon de operatie stroomlijnt en klaarmaakt voor groei, maar het label wel persoonlijk en toegankelijk houdt voor artiesten – want daar ligt de kracht.

Al snel kwamen we Wessel op het spoor. Als Deloitte-consultant richtte hij zich op innovatie, maar in zijn vrije tijd produceert hij pop- en indiemuziek. Na de eerste sessies voelden we allemaal dat hier een goed gebalanceerd team zat, en belangrijker nog, dat de ideeën en het ondernemerschap flink begonnen te stromen.

De zomer hebben we gebruikt om samen een ambitieuze stip op de horizon te zetten en op 1 september maakte Wessel officieel de overstap.

We merken aan alles dat we met Amber Music aan iets heel moois aan het bouwen zijn. Check hier alvast de nieuwe website of deze heerlijke TikTok over hoeveel een nummer 1 hit oplevert, en stay vooral hartstikke tuned voor meer…

Volgende
Volgende

De top 5 dingen waar wij bedrijven bij helpen