De top 5 dingen waar wij bedrijven bij helpen

En waarom het niet uitmaakt dat die bedrijven compleet andere dingen doen

Wij helpen elke maand 15 bedrijven met strategie en accountability in ons strakke Bitz & Snoek-model. Dit zijn compleet verschillende bedrijven: van tech-startups en scale-ups, creatieve agencies, transportbedrijven tot bedrijven in muziek, food en advocatuur. Toch werken we overal grotendeels aan dezelfde dingen…

De stip op de horizon. Bij elk bedrijf dat we helpen, zetten we eerst een stip op de horizon. Dat kan zijn: na 3 jaar de tent verkopen, over 10 jaar marktleider in Europa worden of over 5 jaar van agency naar productbedrijf groeien. Elke ondernemer heeft er baat bij om even door iemand buiten zijn of haar bedrijf uit het hoge gras getrokken te worden en te sparren over waar hij/zij ook alweer heen ging.

Consistentie in marketing en sales. Je bouwt geen marketingstrategie met één campagne en je bouwt geen salesstrategie met een dag cold calling. Je bouwt door consistent zaadjes te planten, te posten op socials, je netwerk warm te houden, klanten te spreken, oude klanten te spreken, events te bezoeken, events te organiseren. Een goede mix bedenken en daarna zit de echte magie in het elke week gewoon doen.

Gezonde marges. Bij elke klant houden we de vinger aan de pols op de key gezondheidscijfers. Toen we begonnen met Bitz & Snoek, hebben we een paar keer meegemaakt dat we enthousiast aan vergezichten gingen werken, maar dat we niet doorhadden dat het bedrijf in de kern niet gezond draaide. Het eerste wat we doen als we beginnen, is de kernbusiness doorgronden en een paar key metrics bijhouden.

AAN je bedrijf werken. Als de kern soepel draait, gaan we tijd vrijspelen voor de ondernemers om aan de toekomst van het bedrijf te werken. Daarvoor is het nodig dat de ondernemers niet al hun tijd kwijt zijn aan de operatie. Veel ondernemers vinden de operatie echter heerlijk en zijn er ook nog eens belachelijk goed in. Maar zo kom je niet dichter bij die stip op de horizon. Door elke maand goed te sparren over de kleine volgende stappen richting die stip en door elke week de ogen op de bal te houden, zien we op lange termijn resultaat. Ook hier zit de magie weer in consistent investeren en kleine stapjes zetten.

Een team bouwen. Hoe trek je de juiste mensen aan? Hoe bouw je daar een team van? En hoe creëer je een cultuur die bij jou en je missie past? Wij denken mee over de grote lijnen en toetsen je kleine stapjes aan deze lijnen. Meestal zijn we ook betrokken in het vormen van een MT of het functioneren van het MT.

Veel tekst. Misschien moet je het gewoon een keer ervaren? Bakkie plannen?

Vorige
Vorige

Hoe we met samen met Amber Music een nieuwe strategie in gang hebben gezet

Volgende
Volgende

Over de frisse wind die Thomas door de transportsector blaast met Easy Road en Road Rebels